Login/registreer  |  FAQ  |  Contact




Ey! Daily is het publicatieplatform van de studenten van Fontys Journalistiek Tilburg. Hier leren en publiceren we. Alle content werd geproduceerd binnen een onderwijscontext. Het is een leeromgeving, wat betekent dat deze redacteuren behalve mooie dingen, ook fouten mogen en zullen maken. Meer weten? Stuur je vragen naar eydaily@fontys.nl.

Home

Klimaat

Politiek

Diversiteit

Welzijn

Buitenland

Economie

Technologie

Media

Maatschappij

Criminaliteit

Conflict

Kunst en Cultuur

Muziek

Reizen

Eten

Sport



Account  |  FAQ




Ey! Daily is het publicatieplatform van de studenten van Fontys Journalistiek Tilburg. Hier leren en publiceren we. Alle content werd geproduceerd binnen een onderwijscontext. Het is een leeromgeving, wat betekent dat deze redacteuren behalve mooie dingen, ook fouten mogen en zullen maken. Meer weten? Stuur je vragen naar eydaily@fontys.nl.

Home

Klimaat

Politiek

Diversiteit

Welzijn

Buitenland

Economie

Technologie

Media

Maatschappij

Criminaliteit

Conflict

Kunst en Cultuur

Muziek

Reizen

Eten

Sport



De hobby hardlopen, loopt hard op

TILBURG, 21 september 2023 – Hardloopwinkels draaien steeds meer omzet door de huidige ‘hardlooptrend’. Hardlopen is op het moment populairder dan ooit. Op sociale media platformen zoals TikTok en Instagram gaat de trend al een tijdje viraal. Hardloopwinkels merken de trend ook op en ontvangen steeds meer beginnende hardlopers in hun winkel. 

Stijging in de omzet

Hardloopwinkel Run2Day in Den Bosch merkt een stijging in hun omzet: “We zien zeker een lichte groei in de omzet, we hebben het dan over ongeveer zo’n 10%”. Niet alleen Run2Day ziet een stijgende lijn in de verkoop, ook hardloopwinkel RunX in Tilburg: “Wij merken zeker een verschil ten opzichten van vorig jaar”.

Hardlopen is dé trend van het moment

Steeds meer jongeren delen hun hardloopavontuur op TikTok en dit werkt voor velen van hen motiverend. “In vergelijking met vorige jaren ontvangen we nu inderdaad veel meer beginnende hardlopers”, meldt hardloopwinkel RunX in Tilburg. Ook hardloopwinkel Runnerworld in Rotterdam geeft aan steeds meer jongeren over de vloer te krijgen. “Absoluut, we merken steeds meer de tendens van jongeren die willen beginnen met hardlopen. Ik denk dat het ook heeft te maken met corona. Steeds meer mensen zijn in die tijd begonnen met hardlopen. Toch merk ik dat de motivatie bij jongeren voornamelijk voorkomt uit de trend op TikTok en Instagram. Daarnaast werken ‘funruns’ ook motiverend voor velen, aangezien veel influencers hier foto’s en filmpjes van delen op sociale media platformen”, aldus Runnerworld Rotterdam. De Rotterdamse hardloopwinkel kan niet met zekerheid bepalen of de stijgende omzet te leiden is aan deze ‘hardlooptrend’ of een betere verkoop na de coronadip. Toch kunnen ze beamen dat de trend er ‘zeker invloed op heeft’. 

Lees verder

Geselecteerd door de redactie

Deel dit bericht