StukTV komt met een nieuw programma: Waar de F*CK is STUK?. In deze serie draaien de rollen om. Niet zij jagen, maar zij worden zelf opgejaagd. De opnames starten 11 oktober, en de serie is vanaf 25 oktober te zien op Videoland.
Volgens socialmedia-deskundige Joey Scheufler is dat geen toevallige stap. “StukTV weet al jaren goed in te spelen op de kijker,” zegt hij. “Ze voelen precies aan waar de vraag naar entertainment ligt en weten dat slim in te vullen.”
De grote jacht door Europa
In het programma verdwijnen Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriëns vijf dagen lang van de radar. Zes duo’s proberen hen te vinden met behulp van aanwijzingen, locaties en opdrachten. De deelnemende duo’s zijn Estelle Cruijff & Niels Oosthoek, Geraldine Kemper & Gwen van Poorten, Hef & Adje, Nikkie de Jager & Wes van Os, Julia Heetman & Thijs Boermans en Marc-Junior & Yordi.
Ook kijkers thuis spelen een rol. Zij kunnen via hints en tips helpen bij de zoektocht. De persoon die de Gouden Tip instuurt waardoor een van de StukTV-leden wordt gevonden, wint een geldprijs van €5.000 bruto.
Elke dag eindigt met een zogenoemd lockmoment. Het duo dat het minst dichtbij de locatie van StukTV is, valt dan af. De overige teams gaan door totdat één duo overblijft.
Van YouTube naar Videoland
StukTV is al jaren een van de bekendste online kanalen van Nederland. Het team begon met uitdagende YouTube-video’s, maar groeide uit tot een professioneel productiebedrijf. Hun programma’s zoals Het Jachtseizoen en De Kluis zijn meerdere keren bekroond en trokken miljoenen kijkers.
Dat hun series nu steeds vaker op Videoland verschijnen, vindt Scheufler een logische stap. “Het laat zien dat StukTV zichzelf goed weet te verkopen. Voor kijkers thuis is het misschien jammer dat het achter een betaalmuur zit, maar voor Videoland is dit juist reclame. Veel jonge YouTube-kijkers nemen hierdoor een abonnement.”
De rol van social media
Over de toekomst van interactieve televisie blijft Scheufler voorzichtig. “Ik weet niet of dit echt de toekomst wordt,” zegt hij. “Het is interessant, maar niet elk format leent zich daarvoor.”
Socialmediaplatforms blijven volgens hem wel essentieel voor de promotie. “TikTok en Instagram zijn in het begin belangrijk als reclame,” legt hij uit. “Maar er moet opgepast worden dat er niet te veel spoilers verschijnen, anders verlies je de spanning.”
Waar de FCK is STUK? is vanaf 25 oktober exclusief te zien op Videoland.






