Per 1 september komt Thomas de Boer aan het roer bij Shell. Huidig topman Frans Everts legt zijn functie neer en wordt dus opgevolgd door de Boer. Everts stond sinds 1 april 2023 aan het roer van Shell Nederland en neemt na een loopbaan van 37 jaar afscheid van het bedrijf en heeft groot vertrouwen in zijn opvolger.
“Ik zie enorme kansen voor Shell, voor Nederland en voor de Nederlandse industrie. Een duurzame industrie en betrouwbare energievoorziening zijn cruciaal voor de transitie en onze strategische onafhankelijkheid als land. Hier hebben we als Shell een belangrijke rol te spelen en daar zet ik me de komende jaren graag voor in,” aldus De Boer.
De Boer werkt sinds 2001 bij Shell en is momenteel vicepresident van de divisie Biogas. In die functie was hij onder meer verantwoordelijk voor de integratie van het Deense dochterbedrijf Nature Energy. Eerder bekleedde hij verschillende functies voor Shell in Rotterdam, Londen en San Francisco.
Everts kijkt naar eigen zeggen met trots en voldoening terug op zijn periode bij Shell Nederland. Volgens hem speelt het bedrijf een belangrijke rol in zowel de Nederlandse energievoorziening als de energietransitie. “We zorgen ervoor dat Nederland warm blijft, bedrijven kunnen draaien en mensen zich kunnen verplaatsen. Met de aanwezige kennis, financiële middelen en samenwerkingen hebben we volgens mij alles in huis om de energietransitie succesvol vorm te geven. Ik heb er vertrouwen in dat Thomas de Boer met zijn ervaring en achtergrond daar een belangrijke bijdrage aan zal leveren,” aldus Everts.
Volgens Shell ziet De Boer grote kansen in de energietransitie waar Nederland voor staat. Het bedrijf stelt dat Nederland goed gepositioneerd is om die transitie te laten slagen en noemt De Boer daarvoor: “De juiste man op de juiste plaats”.






