Tijdens de drukste Tilburg Ten Miles ooit verliep zondag niet alles zoals gewenst. Verschillende deelnemers hadden geen startnummer thuisgestuurd gekregen. Als oplossing kregen zij een reservestartnummer, waardoor zij niet te volgen waren in de speciale tracking-app en de uiteindelijke uitslagenlijst niet klopt.
Een lange rij voor de helpdesk in de Koepelhal voor de start van de Tilburg Ten Miles zondag. Aanzienlijk veel mensen hadden geen startnummer thuisgestuurd gekregen en moesten nu bij de helpdesk een reservestartnummer aanvragen. De organisatie wijst op een bezorgfout van PostNL: ,,Helaas heeft PostNL niet alle startnummers op tijd geleverd. We zien dat er soms toch wat fout gaat bij kleine dorpjes. We zijn hierover in gesprek met de bezorgdienst, maar kunnen niet uitsluiten dat dit vaker gebeurt’’. Wel kunnen de deelnemers hun extra gemaakte kosten voor het startnummer terugkrijgen van de organisatie, als zij hun startnummer niet hebben ontvangen.
Met dit reservestartnummer waren de deelnemers niet door familie en vrienden te volgen in de app van de organisatie. Ook is de uitslagenlijst hierdoor erg door de war geschud. Deelnemers die van plan waren de 10 km te lopen, kregen een startnummer voor de 16km. Hierdoor staat de uitslagenpagina van de 16 km vol met 10 km lopers, die natuurlijk sneller lopen vanwege de kortere afstand. ,,De atletiekunie controleert altijd op de top tien van het evenement, zodat daar geen misverstanden over bestaan. Als er verder klachten zijn over de uitslagen passen wij dit aan’’, laat de organisatie weten.






