Innovatieve QR-code zegel voor honderd jaar kinderpostzegels “leuk extraatje”

De kinderpostzegel actie is gestart. Speciaal voor haar 100 jarig jubileum bracht zij een uniek ontwerp uit: de QR-code postzegel. Deze werd woensdag onthuld door Prinses Margriet op de St. Josephschool in Leiden. Het is de eerste kinderpostzegel met een persoonlijke boodschap.

“Door de QR-code op de postzegel komt het beste van 2 werelden samen.”, verteld de goededoelenorganisatie. “Mensen waarderen het nog steeds enorm als ze een echt kaartje ontvangen, en door de videoboodschap komt de post als ware tot leven.”

Ontwerp

Op de unieke zegel staat een trampoline afgebeeld dat symbool staat voor het vangnet die veel kinderen in moeilijke situaties missen. Het motto van dit jaar is ‘Ieder kind verdient superkracht’ waarin veerkracht centraal staat. “Want veerkracht is als een superkracht in je hoofd en in je hart die je helpt in moeilijke situaties.”, aldus Kinderpostzegels.

Hoe werkt de superkrachtpostzegel?

Als je de videoboodschap wilt opnemen heb je een mobiel met camera nodig. Het begint allemaal bij het scannen van de QR-code. De organisatie heeft verschillende filters uitgebracht die je kan gebruiken om jouw persoonlijke boodschap op te fleuren. Als je de videoboodschap hebt opgenomen kun je die koppelen aan de QR-code.

Doel

De goededoelenorganisatie wil de leefomstandigheden en toekomstkansen van kinderen in kwetsbare situaties verbeteren. Een van de belangrijkste middelen om dit doel te bereiken is de jaarlijkse kinderpostzegelactie. “Heel veel kinderen staan met 10-0 achter in het leven”, stelt Kinderpostzegels. Zij willen die kinderen gelijke kansen bieden.

Promotie

De jubileumzegel wordt op vele manieren gepromoot door Kinderpostzegels, PostNL en met name door de kinderen. De leerlingen en leerkrachten kunnen video’s bekijken over de actie en de QR-code postzegel. “We hopen natuurlijk dat deze bijzondere zegel voor meer verkopen gaat zorgen.”, zegt de organisatie. Zij verkopen naast postzegels ook andere actieproducten omdat er tegenwoordig minder post wordt verzonden.

Geselecteerd door de redactie

Deel dit bericht

Lees verder

COLUMN | Het leed dat pakketjes heet

We bestellen als Nederlander massaal online, maar de bezorging...

Pakketpunt aan huis steeds drukker: “Wel vijftien tot twintig mensen tegelijk aan de deur”

Natasja Verhoeven-van Rooij (41) heeft een pakketpunt aan huis...

Kom-uit-de-kastdag: “Het heeft me alleen maar dieper de kast ingeduwd”

Kom-uit-de-kastdag is een dag waarop extra aandacht wordt besteed...