FAQ

Wat is Ey! Daily?
Ey! Daily is het publicatieplatform van de studenten van Fontys Journalistiek Tilburg. Hier leren en publiceren we. Dat Ey! Daily een leeromgeving is, betekent dat onze redacteuren, behalve mooie dingen, ook fouten mogen maken.
Wat kan ik doen als ik een fout op Ey! Daily zie?
In de journalistiek is de integriteit van het archief belangrijk. Verzoeken om daar wijzigingen in aan te brengen, worden daarom niet standaard gehonoreerd. Omdat Ey! Daily een leeromgeving is, kunnen producties echter fouten bevatten, of na verloop van tijd hun relevantie verliezen. In specifieke gevallen is wijziging of verwijdering van artikelen daarom mogelijk. Wilt u dat een bepaald artikel gewijzigd of verwijderd wordt? Mail dan naar eydaily@fontys.nl. Een team van experts beoordeelt of uw verzoek wordt gehonoreerd.
Door wie wordt er op Ey! Daily op gepubliceerd?
Op dit moment wordt Ey! Daily gebruikt door alle studenten van Fontys Journalistiek, ongeacht hoe lang ze al met hun opleiding bezig zijn. In de toekomst zal Ey! Daily misschien ook door docenten worden gebruikt.
Hoe maak ik een account op Ey! Daily?
Enkel studenten en medewerkers van Fontys Journalistiek kunnen een account maken. Als je een van beide bent, kan je in het hoofdmenu op “Login/registreer” klikken, op de homepage op “Login” of op deze url. Vervolgens klik je op “aanmelden” en vul je jouw fontys-mailadres in. Ey! Daily stuurt een automatisch gegenereerde link naar jouw Fontys-mailadres waarmee je zelf een account kan aanmaken. Pas op: het zou kunnen dat deze mail in je spam terechtkomt.
Hoe publiceer ik nieuwe content op Ey! Daily?
Als je bent ingelogd op Ey! Daily, kan je via het drop down menu naar je account gaan en daar op de knop “Nieuwe publicatie” klikken. Je kunt eventueel ook op deze url klikken, of in het WordPress-menu op “Eydaily” om vervolgens via het WordPress-Dashboard naar berichten te gaan. Zorg ervoor dat nieuwe berichten op zijn minst een titel, tekst, een uitgelichte afbeelding en een inhoudelijke categorie hebben. Daarnaast is het ook belangrijk dat je in het “Onderwijsrol”-veld aangeeft voor welke Onderwijsrol je de publicatie hebt gemaakt.
Hoe zorg ik ervoor dat mijn publicatie bovenaan de homepage wordt uitgelicht?
Als je vindt dat jouw publicatie bovenaan de homepage moet worden uitgelicht, is het belangrijk dat je eerst met jouw coach over die wens praat en goed kan uitleggen waarom jij vindt dat jouw medestudenten en de andere lezers van Ey! Daily jouw publicatie zouden moeten zien zodra ze de website openen. Als je coach het met je onderbouwing eens is, kan je bij de categorieën de categorie “Uitgelicht” aanvinken en je publicatie updaten. Het zou ook kunnen dat een daartoe bevoegde studiegenoot of een docent ervoor kiest jouw publicatie uit te lichten. In dat geval hoef je zelf niets te doen.
Hoe maak ik een audio- of video-post?
Als je alle stappen hebt doorlopen die nodig zijn om een nieuwe post te maken, scroll je naar beneden en zie je aan de rechterkant “Featured Audio” of “Featured Video” staan. Hier kan je de url van een Youtube, Vimeo, Dailymotion of Twitter video toevoegen, of een url van Soundcloud audio. Als je dit hebt gedaan, verschijnt er een icoontje op de uitgelichte afbeelding van jouw publicatie dat aan het publiek laat zien dat jouw post een audio- of video-post is.
Hoe voeg ik foto's toe?
Foto’s maak je eerst kleiner met bijvoorbeeld Paint, Lightroom of Photoshop. De foto’s die je zelf maakt zijn namelijk vaak veel te groot voor de schermen waarop mensen kijken. Door ze te verkleinen bespaar je ruimte en laden de foto’s (veel) sneller.
Ik schrijf over een onderwerp dat niet bij de bestaande categorieën past. Wat kan ik doen?
Overleg eerst met je coach over dit probleem. Misschien kent zij of hij een categorie die bij jouw onderwerp past. Vinden jullie allebei dat jouw publicatie nergens bij hoort? Stuur dan een mailtje naar fj-techdesk@fontys.nl, dan voegt de Techdesk een nieuwe categorie voor je toe.
Ik wil graag hulp bij het publiceren op Ey! Daily. Waar kan ik aankloppen?
Er is bijna altijd iemand van de Techdesk aanwezig om je te helpen met technische en praktische vragen. Als je jouw vraag naar fj-techdesk@fontys.nl mailt, ontvang je zo snel mogelijk ondersteuning.