De Efteling komt niet met compensatie

Het is inmiddels algemeen bekend dat er veel onderhoud is bij het attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel. Populaire attracties, zoals Joris en de Draak en de Python zijn momenteel gesloten. Verder zijn ze ook bezig met het bouwen van het Efteling Grand Hotel, waardoor de entree al lang “een slagveld” is. Komt de Efteling met een compensatie voor de bezoekers?

Het antwoord is simpelweg “nee”, zegt de woordvoeder van de Efteling Steven van Gils. “Zoals aangegeven kunnen gasten op onze website zien welke attracties wanneer gesloten zijn en op basis daarvan een keuze maken om het park wel of niet te bezoeken. We zijn er van overtuigd dat we ook nu een mooi aanbod hebben”, volgens van Gils. 

Efteling fan Suzanne Brouwer: “Ik ben afgelopen zomer voor het laatst geweest en toen waren ze al wel met de parkeerplaats bezig, maar ik zie op foto’s dat er nu wel veel meer hekken staan. Dat is zeker minder “betoverd” dan als de normale entree er is. Maar ook dat heeft een kanttekening; ze zijn bezig met het bouwen van het Efteling Grand Hotel en daardoor is de entree al lang een slagveld. De afgelopen jaren waren er eigenlijk altijd wel een aantal attracties wegens omstandigheden gesloten. Nu zijn het er wel behoorlijk veel”.  

Zou de Efteling met compensatie moeten komen?

Reacties van verschillende mensen.

“Een voucher of kortingsbon voor in bijvoorbeeld een restaurant zou ik wel een goede oplossing vinden”.

“Ik vind dat de Efteling er voor moet zorgen dat ze niet alle attracties tegelijk in onderhoud hebben, mochten ze meer dan de helft of de helft van de attracties in onderhoud hebben, vind ik dat ze daar wel een voucher voor kunnen uitgeven, omdat je de helft van de experience beperkt voor de gasten”.

“Nee dat vind ik niet, zolang de Efteling van te voren aangeeft welke attracties dicht zijn weten mensen waarvoor ze een kaartje kopen. Een gemiste attractie geeft ze wel een reden om nog een keer terug te komen bij de Efteling, dus een korting op de volgende ticket zou gepast kunnen zijn als oplossing”.

“Ik vind dat het niet eerlijk is dat bezoekers dezelfde prijs moeten betalen in de winter als er diverse attracties dicht zijn. Als het er eentje is vanwege storing, maar als het er meerdere zijn bv vanwege onderhoud, storing etc. dan vind ik niet dat je bezoekers het volledige tarief kunt laten betalen”.

Steven van Gils zegt hierop het volgende: “We begrijpen dat sommige gasten teleurgesteld zijn over het feit dat bepaalde attracties gesloten zijn. Echter geven we op onze website per dag aan welke attracties gesloten zijn. We adviseren dan ook aan gasten om voor hun bezoek onze website te bekijken”.

“We nemen kritiek altijd serieus. Maar we ondernemen nu verder geen acties. Onderhoud is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat attracties langer meegaan en er geen storingen optreden. In deze tijd van het jaar is het gebruikelijk dat er onderhoud gedaan wordt aan bepaalde attracties”, wederom van Gils.

“Gasten kunnen altijd van te voren checken welke attracties er gesloten zijn. Als zij de tickets eerder al hebben gekocht, kunnen we ook gewoon een andere datum kiezen”, aldus van Gils.

Al met al gaat de Efteling niet komen met compensatie voor de bezoekers. Op de website van de Efteling valt er te zien welke attracties gesloten zijn en hoelang dit gaat duren. Gelukkig is het mogelijk om een andere datum te kiezen, als de tickets al zijn gekocht.

Geselecteerd door de redactie

Deel dit bericht

Lees verder

Toekomst ‘Kimderboerderij’ Ridderkerk onzeker: “Ik vind het ontzettend jammer voor ons buurtinitiatief”

Gelegen aan de Ringdijk in Ridderkerk ligt de Kimderboerderij....

Dansmiddag in Kerkdriel: meer dan alleen gezelligheid

Al 6 jaar lang organiseert Aria van der Zalm...

Student steeds vaker multi-jobber.

Steeds meer Nederlanders werken twee of meerdere banen. ‘Multi-jobbing’...