
Vanavond speelde Arsenal thuis tegen Burnley. Een makkelijke wedstrijd voor de koplopers aangezien Burnley op de 19e plek ligt. Toch is het cruciaal dat de club uit Noord-Londen alle punten winnen die op tafel liggen om de Premier League te winnen. Een voorsprong van twee punten is nooit écht veilig, al helemaal niet wanneer het Manchester City van Pep Guardiola achter je hielen zit.
De sfeer zat er sowieso al lekker in. Het was de laatste thuiswedstrijd voor Arsenal en felbegeerde trofee voelt steeds dichterbij. Helaas kon Arteta nog steeds geen gebruik maken van Jurriën Timber. De Nederlander is één van de vier geblesseerden van de selectie. Het is nog onzeker wanneer Timber weer kan spelen.
Qua opstelling heeft de Arteta niet al te veel veranderd. Mosquera mocht op de rechtsback positie beginnen (waar anders Timber of Lewis-Skelly spelen). In de spits mocht de Kai Havertz starten. Hij was veel van het seizoen geblesseerd, maar kreeg in deze wedstrijd toch de voorkeur boven Victor Gyökeres. Wellicht met het oog op de Champions League finale tegen Paris Saint Germain op 30 mei.
De voormalig speler van Chelsea is overigens geen slechte keus. Want het is precies Kai Havertz die de 1-0 maakt. Het leek al dichtbij te komen met een kans van Leandro Trossard in de 8e minuut, maar die kwam recht op de paal. Na veel kansen te creëren en druk uit te oefenen, lukte het Arsenal eindelijk om in de 37e minuut te scoren via een hoekschop.
Beide ploegen brachten de nodige wissels in, maar de score bleef hetzelfde. Nu is het aan Manchester City om morgen antwoord te geven. Zowel Arsenal en City moeten zelf alles winnen en hopen dat de ander punten laat liggen. Mocht Bournemouth van de Blues winnen, kan Arsenal zo vroeg als morgenavond al kampioen worden. Zo niet, dan komt het allemaal op de laatste speeldag. Man City moet dan de laatste wedstrijd tegen Aston Villa spelen, net zoals in 2023 toen City ook kampioen werd. Zal de geschiedenis zich herhalen of weet Arsenal dan eindelijk de vloek te verbreken?






