Sergio Ramos lijkt een terugkeer te gaan maken bij de club waar hij als talent doorbrak, waarna de overstap naar Real Madrid volgde. Spaanse media melden dat Ramos samen met zijn broer René na twee uur onderhandelen met een lach het hotel in Sevilla uitliepen.
Maandag waren er al onderhandelingen die een stuk langer duurden, maar de oud-verdediger lijkt nu toch echt dicht bij te zijn bij een overname van ‘zijn’ club. Als de notariële afhandeling ook heeft plaatsgevonden, is de Spaanse club in handen van Ramos en investeringsmaatschappij Five Eleven Capital. Zij zouden bereid zijn hier honderden miljoenen aan de club uit te geven, melden Spaanse media. Dit alles om de ‘Rojiblancos’ weer aan de top te krijgen.
Volgens Koen Greven van het ANP, kan het zeker positief uitpakken: “Het is natuurlijk goed dat zo’n club-die momenteel niet echt lekker presteert-in handen is van iemand die echt liefde heeft voor de club. Het kan een boost geven.” Toch ziet Greven ook een gevaarlijke kant van de overname: “Een man als Ramos is een grootheid in het Spaanse voetbal, maar echt ervaring als directeur zal hij nog niet hebben.” Hij geeft aan dat dit eerder heeft plaatsgevonden. Zo hebben landgenoot Gerard Pique en oud-teamgenoot Lionel Messi ook clubs overgenomen die nog per se gegroeid zijn sinds de komst van de sterren. Toch ziet de journalist er het positieve in: “Ik heb toch veel liever dat deze club in handen is van een oude speler dan dat er een of andere Saudi-geldschieter de club overneem
Volgens Spaanse media zal de bekendmaking morgen al zijn, of misschien zelfs vandaag nog. De clublegende zal na dit alles weer te werk gaan met oud-eredivisionist Nemanja Gudelj, die tegenwoordig aanvoerder is van de Zuid-Spaanse club.






