AUDIO| De populariteit van de Groene FEBO’s

Bij de Farmshop in Berlicum verkoopt de boerin haar producten direct aan de consument. Dit gebeurt steeds vaker. In 2023 is het aantal agrarische bedrijven dat verbredingsactiviteiten onderneemt gestegen naar 24.434, een toename van 10% vergeleken met 2020. Dit heeft de Universiteit van Wageningen onderzocht. Bij de Farmshop in Berlicum zien we een voorbeeld van hoe een melkboerin haar producten rechtstreeks aan de consument aanbied. Deze Groene FEBO versterkt de band tussen boer en burger en draagt bij aan een duurzame en lokale voedselvoorziening. Luister naar deze ontwikkeling in het boeren werkveld.

Lees verder

Geselecteerd door de redactie

Gevolgen deals Midden-Oosten en VS onduidelijk: “Ze zijn enorm vaag”

Vandaag is de laatste dag van de eerste internationale reis van Donald Trump. Hij ging de afgelopen dagen langs in Saudi-Arabië, Qatar en de...

NVJ bezorgd over naderende overname RTL door DPG Media “Dit is gevaarlijk”

De overname van RTL Nederland door mediagigant DPG Media lijkt een flinke stap dichterbij. Dit blijkt uit documenten van de mededingingswaakhond Autoriteit Consument en...

Waarom onze Songfestivalpositie slecht uitpakt: “Deze plek is niet gunstig voor Nederland”

Claude gaat tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival als twaalfde van de 26 acts optreden. "Je kan het beste achteraan staan en tussen...

Deel dit bericht