Rotterdam – De jaarlijkse kerstpakkettenactie, georganiseerd door Unilever, is weer van start gegaan. De zaal van Ahoy Rotterdam zit vol met inpakkende vrijwilligers. Dit jaar worden er naar verwachting 43.000 pakketten ingepakt. Fleur van Bruggen, hoofd Communicatie van Unilever, vindt het een mooi initiatief.
Voor het 12e jaar op rij organiseert Unilever de kerstpakkettenactie. In 2011 was de actie kleinschaliger met maar 2.400 pakketten en alleen voor Rotterdamse gezinnen. De vrijwilligers werkten zelfs nog in het eigen kantoor van Unilever. Inmiddels pakken de vrijwilligers 43.000 pakketten in voor heel Nederland. Nu wordt er vier dagen lang ingepakt in Ahoy Rotterdam.
De vrijwilligers pakken in shifts van twee uur de pakketten in. In die twee uur worden 2.000 pakketten ingepakt. Van Bruggen meldt dat de inschrijvingen voor vrijwilligers na anderhalf uur vol zaten. “Ik vind het elk jaar mooi om te zien hoe snel die shifts vol zijn,” vertelt Van Bruggen. Dit komt volgens haar door het gevoel van saamhorigheid. “Je doet met z’n allen iets terug voor de maatschappij.”