AUDIO| De populariteit van de Groene FEBO’s

Bij de Farmshop in Berlicum verkoopt de boerin haar producten direct aan de consument. Dit gebeurt steeds vaker. In 2023 is het aantal agrarische bedrijven dat verbredingsactiviteiten onderneemt gestegen naar 24.434, een toename van 10% vergeleken met 2020. Dit heeft de Universiteit van Wageningen onderzocht. Bij de Farmshop in Berlicum zien we een voorbeeld van hoe een melkboerin haar producten rechtstreeks aan de consument aanbied. Deze Groene FEBO versterkt de band tussen boer en burger en draagt bij aan een duurzame en lokale voedselvoorziening. Luister naar deze ontwikkeling in het boeren werkveld.

Lees verder

Geselecteerd door de redactie

AUDIO| Oorlog in Gaza en Oekraïne versterkt keuze voor het leger onder jongeren

Het aantal aanmeldingen voor het leger is de afgelopen jaren gestegen, dat meldt een woordvoerder van het ministerie van Defensie. In 2019 waren er...

AUDIO | Ook Tilburg staakt tegen onderwijsbezuinigingen: ‘Stop the cut’

De estafettestakingen tegen de bezuinigingen in het onderwijs zijn nog in volle gang. Zo heeft afgelopen woensdag de Eerste Kamer ingestemd met 1.2 miljard...

Station ’s-Hertogenbosch vol ongezonde opties: “Mensen eten nu eenmaal meer burgers dan komkommers”

Reiziger Chris (38) duwt een kinderwagen over de vloer van station Den Bosch. Zijn trein vertrekt over vijftien minuten, hij moet nog lunchen, en...

Deel dit bericht