De Kortingenmarathon: Zegen of Uitmelken?

Cyber Monday, Black Friday, de week van toren hoge kortingen. Het begon als 1 dag maar het is ondertussen bijna anderhalve week lang. Is het een zegen, of uitmelken? Hoe is dit ontstaan en wat vinden de cyber Monday shoppers ervan?

Tilburgse shoppers

In een drukke winkelstraat in Tilburg zijn de mensen nog druk bezig om de laatste korting restjes van black Friday te pakken. Isabelle Ackermans vertelt dat ze vindt dat mensen niet zo veel moeten consumeren, maar dat ze de korting zelf ook wel fijn vind. Ook vind ze dat de uitbreiding naar black week en cyber Monday niet had gehoeven. Terwijl Marleen van der Bruggen black Friday juist leuk vindt en zich er van moet weerhouden om mee te doen in deze korting marathon:” Ik ging deze vrijdag naar de Zara omdat ik een winterjas nodig had, maar ik mocht van mezelf niet naar andere dingen kijken.” Later op de dag vertelde Daan van der Meiden dat hij erg sceptisch was over black Friday:” Ik denk dat de prijzen vaak heel erg omhoog gedaan worden voor black Friday zodat er dan korting af kan. En dus vraag ik me af hoeveel korting haal ik er nou echt uit?”

Het ontstaan

Black Friday, een Amerikaans feest na Thanksgiving waardoor je alle kerstspullen en cadeautjes (en voor ons ook voor sinterklaas) zo goedkoop mogelijk kan inkopen. Ondertussen zie je nu black week, black Friday, cyber Monday, cyber week. Het komt allemaal voorbij in de winkels. De hele week kan je producten kopen met kortingen, maar de vrijdag van black Friday zie je piekende kortingen langs komen. Cyber Monday is dat alle kortingen alleen nog online beschikbaar zijn, vandaar cyber.

De meningen zijn dus erg verschillend maar iedereen was het wel met elkaar eens dat het een beetje overbodig is al die kortingen. Al hoewel de meeste mensen er toch lekker gebruik van maken.

Geselecteerd door de redactie

Deel dit bericht

Lees verder

Leven zonder alcohol: “De 0.0 lifestyle zou minstens net zo normaal moeten zijn”

Een drankje erbij is heel normaal toch? Maar wat als dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Fabrikant van statiegeldmachines TOMRA verspreidt desinformatie 

In 2029 moet negentig procent van alle statiegeldproducten worden...

Eindhoven lanceert ‘Stop Intimidatie’-app om straatintimidatie aan te pakken

Straatintimidatie is een probleem dat wereldwijd voorkomt en vooral...