Stilstaande draaideur, groeiende frustratie: een halfjaar ongemak aan de Noordzijde

TILBURG – Wat begon als een tijdelijk probleem, duurt inmiddels al meer dan een halfjaar. De middelste draaideur van de fietsenstalling van de Noordzijde in Tilburg draait niet meer. De kleuren van het afzetlint, de plaatsing van gevarenpionnen en de bordjes met ‘defect’ veranderen regelmatig, maar de deur blijft onbruikbaar. Teleurgestelde en geïrriteerde blikken verschijnen op de gezichten van de gebruikers, en ook de medewerkers hebben last van de defecte deur: “De deur zorgt dagelijks voor frustratie, en wij kunnen er zelf ook weinig aan doen.”

20 à 30% van de gebruikers die binnenkomt met zijn of haar fiets vraagt aan de medewerkers hoelang de defecte deur nog defect zal blijven, vertelt Robin, medewerker van de fietsenstalling. “Gebruikers van de fietsenstalling zijn niet boos, maar wel teleurgesteld. De extra stappen zijn blijkbaar toch vrij vervelend.”

De woordvoerder van NS Regio Zuid, Arno Leblanc, vertelt dat de reden van de defecte deur te maken heeft met mensen die toch geprobeerd hebben om met de fiets door de draaideur heen te gaan. Het blijkt een lastige deur te zijn om te maken, en dat zorgt voor een maandenlange defecte deur. “Het glaswerk moet worden gedaan door een specialistisch bedrijf. Daarnaast is er een lange levertijd op bepaalde onderdelen.” De deur heeft volgens Leblanc de volle aandacht, maar helaas gaat het niet sneller.

Hoewel de NS aangeeft dat het probleem prioriteit heeft, blijft het onduidelijk wanneer de deur gemaakt zal worden. Gebruikers en medewerkers zullen voorlopig nog geduld moeten hebben totdat de benodigde onderdelen beschikbaar zijn en de deur weer in gebruik genomen kan worden.

Lees verder

Geselecteerd door de redactie

Deel dit bericht