Hoe de Tweakers Tool prijsfluctuaties en echte voordelen blootlegt

Tegenwoordig hoeft niemand meer uitgelegd te worden wat Black Friday is. De een na de andere trend waait over vanuit Amerika, de ene nog handiger dan de andere. Nu rijst de vraag of Black Friday wel echt zulke voordelen heeft…

Steeds vaker verschijnen er artikelen in diverse nieuwsmedia waarin wordt toegelicht dat de meeste Black Friday-deals helemaal geen goede deals zijn. Wat de meeste winkels doen, is vlak voor de periode de prijs van hun producten verhogen. En wanneer de dag is aangebroken, laten ze de prijs terugzakken naar het originele niveau of net iets daaronder. Het woord ‘periode’ werd in de vorige zinnen al gebruikt: Hoe Black Friday begon als de Black ‘Friday’ en dit al gauw uitliep tot een hele week.

Wellicht heb je de advertentie voorbij zien komen op Instagram, maar tegen dit fenomeen heeft het platform Tweakers iets bedacht. Ze hebben een tool ontworpen die van elk product bijhoudt wat de laagste prijs op een bepaald moment is. Dit opzicht is niets nieuws; ze doen dit al jaren, maar nu hebben ze de tool specifiek gericht op de afgelopen zes maanden. Zo zie je in één oogopslag of het product voordeliger is geworden en dit wordt verder aangeduid in percentages.

Daarnaast zit er ook nog een beoordelingssysteem achter. Mocht het systeem geen rare prijsfluctuaties aanduiden, of hebben verkopers andere rare capriolen uitgehaald met de prijs van hun product, dan kunnen gebruikers zelf vanaf de website deze aanbieding goed of slecht markeren. Of je de Black Friday-deals kunt afschilderen als onzin, dat zeker niet. Er zitten hele goede deals tussen, en daar is de website van Tweakers een uitstekende tool voor om de beste er tussenuit te halen!

Lees verder

Geselecteerd door de redactie

Gevolgen deals Midden-Oosten en VS onduidelijk: “Ze zijn enorm vaag”

Vandaag is de laatste dag van de eerste internationale reis van Donald Trump. Hij ging de afgelopen dagen langs in Saudi-Arabië, Qatar en de...

NVJ bezorgd over naderende overname RTL door DPG Media “Dit is gevaarlijk”

De overname van RTL Nederland door mediagigant DPG Media lijkt een flinke stap dichterbij. Dit blijkt uit documenten van de mededingingswaakhond Autoriteit Consument en...

Waarom onze Songfestivalpositie slecht uitpakt: “Deze plek is niet gunstig voor Nederland”

Claude gaat tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival als twaalfde van de 26 acts optreden. "Je kan het beste achteraan staan en tussen...

Deel dit bericht